پايگاه خبري خبريفا پايگاه خبري خبريفا .

پايگاه خبري خبريفا

پارك دوبل - گام به گام: چگونه پارك دوبل كنم؟

پارك دوبل - گام به گام: چگونه پارك دوبل كنم؟

رانندگان يادگيرنده مطمئناً هنگام آماده شدن براي آزمون عملي، كار خود را برايشان كوتاه مي كنند. از دستيابي به كنترل كلاچ گرفته تا تسلط بر هنر پيمايش ايمن در اطراف خودروهاي پارك شده در حين مواجهه با ترافيك روبرو، مهارت هاي جديد شما به خوبي و واقعاً مورد آزمايش قرار خواهند گرفت. البته، يكي از بزرگترين زمينه هاي مورد علاقه براي يادگيرندگان، مانورها است. پارك دوبل يكي از سه مانور است كه ممكن است از شما خواسته شود در طول آزمون نشان دهيد.

پارك دوبل

پارك دوبل چيست؟

يكي از سه مانور در آزمون رانندگي، مانور پارك دوبل بسيار ساده است. اين شامل اين مي شود كه وسيله نقليه خود را موازي با جاده پارك كنيد، معمولاً در رديفي از وسايل نقليه ديگر، در طول آزمون عملي، معمولاً بايد قبل از اينكه به عقب برگرديد، وسيله نقليه خود را در كنار وسيله نقليه مقابل فضايي كه مي‌خواهيد در آن پارك كنيد، برانيد. اگرچه پارك دوبل يكي از منفورترين مانورها براي مهارت آموزان است، اما به اندازه كافي آسان است كه با تمرين كافي سر خود را به اطراف برگردانيد.

احتمال كمي وجود دارد كه از شما خواسته شود پارك دوبل را در طول امتحان عملي خود تكميل كنيد. اگر از شما خواسته شود كه آن را نشان دهيد، دستورالعمل هاي آزمونگر چيزي شبيه به اين خواهد بود:

لطفاً قبل از اينكه به ماشين پارك شده بعدي برسيد، در سمت راست بايستيد، اين تمرين است. وقتي آماده شديد، به جلو برانيد و در كنار ماشين جلويي توقف كنيد. سپس در فضاي پشت وسيله نقليه ديگر به عقب برگرديد و به طور معقولي نزديك و موازي با حاشيه پارك كنيد. سعي كنيد تمرين را در طول دو ماشين كامل كنيد.

گام به گام: چگونه پارك دوبل كنم؟

آموزش پارك دوبل

1. كنار ماشين بايستيد

افسر با درخواست از شما براي پارك كردن در سمت راست جاده، قبل از نزديكترين وسيله نقليه پارك شده، شروع مي كند. هنگامي كه اين كار را انجام داديد، بقيه دستورالعمل‌ها را ارسال مي‌كنند و در حالي كه شما را در كنار ماشين ديگر به جلو مي‌رويد و براي پارك دوبل آماده مي‌شويد، تماشا مي‌كنند.
حتي قبل از اينكه شروع به عقب نشيني كنيد، بايد آينه سمت چپ و نقطه كور خود را بررسي كنيد حتي اگر تنها چند لحظه پس از توقف شما باشد، هرگز نمي دانيد چه چيزي ممكن است در جاده تغيير كرده باشد.

اگر ترافيك زيادي وجود دارد، بايد منتظر بمانيد تا روشن شود. در غير اين صورت، هنگام تلاش براي نشان دادن مانور، ترافيك را متوقف خواهيد كرد. به ما اعتماد كنيد. شما اين فشار اضافي را نمي خواهيد! پس از روشن شدن، با استفاده دقيق از كلاچ خود، به آرامي خودرو را حركت دهيد. همانطور كه در كنار ماشين ديگر مي رويد، يك بار ديگر آينه هاي خود را براي وسايل نقليه، دوچرخه سواران يا عابران پياده كه روبرو مي شوند بررسي كنيد. اگر كسي نزديك مي شود، به سادگي از نشانگرهاي سمت چپ خود استفاده كنيد تا به او بگوييد چه كار مي كنيد.

سعي كنيد ماشين خود را كمي جلوتر از وسيله نقليه ديگر متوقف كنيد. مطمئن شويد كه فضاي كافي بين خود باقي مي گذاريد، اگر خيلي نزديك باشيد، خطر برخورد با خودروي ديگر را خواهيد داشت. شما به فاصله حدود نيم متر تا يك متر نگاه مي كنيد.

2. دنده عقب بگيريد

اكنون كه ماشين خود را دقيقاً بعد از وسيله نقليه ديگر قرار داده ايد، تقريباً زمان آن رسيده است كه بخش معكوس مانور را شروع كنيد. با اين حال، قبل از اينكه بتوانيد در مورد آن فكر كنيد، بايد چند اقدامات احتياطي مهم را انجام دهيد.

مانند هر مانور ديگري، مشاهدات همه جانبه مكرر كاملاً حياتي است. از تمام آينه هاي خود استفاده كنيد و نقاط كور خود را بررسي كنيد! اگر وسايل نقليه، دوچرخه سوار يا عابران پياده رو به جلو ديديد، كاري را كه انجام مي دهيد متوقف كنيد و اجازه دهيد عبور كنند. اگر اين كار را انجام دهيد، كار را براي شما آسان تر مي كند.

اكنون زمان آن است كه عقب هر دو وسيله نقليه را تراز كنيد. در طول درس‌هايتان، احتمالاً مربي‌تان به شما نكات مرجعي داده است كه بايد دنبال كنيد، به عنوان مثال، اگر وسايل نقليه هم اندازه هستند، بايد آينه‌هاي جانبي را رديف كنيد. به عنوان يك قاعده كلي، هميشه بهتر است ماشين خود را كمي به عقب تر از جلوتر حركت دهيد، در غير اين صورت با وسيله نقليه ديگر برخورد خواهيد كرد.

3. فرمان را صاف كنيد

خودروي شما اكنون در موقعيت مناسبي قرار دارد تا بتوانيد به نقطه انتخابي خود برگرديد. نقطه چرخش لحظه اي است كه در آن شما به طور همزمان دنده عقب و هدايت مي كنيد، جلوي وسيله نقليه شما به سمت جاده مي چرخد. همانطور كه انجام مي دهيد، يك بار چرخ را به سمت چپ هدايت كنيد. يك پيچ كم عمق باعث مي شود كه احتمال اينكه به وسيله نقليه ديگر تبديل شويد بسيار كمتر مي شود.

4. قفل كامل و صاف كردن خودرو

اكنون تقريباً در پايان پارك دوبل هستيد. با اين حال، بيش از حد مغرور نشويد، شما هنوز بايد صاف شويد و مطمئن شويد كه به حاشيه نرسيده ايدو خطاي آزمون رانندگي فوري را دريافت نكنيد.

هنگامي كه مرجع خود را رديف كرديد، وقت آن است كه قفل كاملاً سمت راست را هدايت كنيد ماشين خود را موازي با كرب كنيد. همانطور كه انجام مي دهيد، به ياد داشته باشيد، بررسي هاي همه جانبه هنوز حياتي هستند. افسر نظاره گر خواهد بود.

تعامل با افسر در هنگام پارك دوبل

همانطور كه داوطلب در مسير خود از طريق مانور پارك دوبل كار مي كند، افسر كنترل خودرو را به دقت زير نظر خواهد داشت. اين شامل نحوه كنترل آنها با كلاچ و دقت پارك كردن آنها در كنار است. در طول مانور، آنها نظارت خواهند كرد كه يادگيرنده چند بار آينه ها و نقاط كور خود را چك مي كند و چقدر از محيط اطراف خود آگاه است. افسر همچنين مراقب خواهد بود كه داوطلب چقدر در فرمان خود ثابت است، چه در حين چرخش و چه زماني كه وسيله نقليه خود را صاف مي كند.

منبع: آذين بلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۱:۳۰ توسط:محمدرضا موضوع: نظرات (0)