پایگاه خبری خبریفا پایگاه خبری خبریفا .

پایگاه خبری خبریفا

پارک دوبل - گام به گام: چگونه پارک دوبل کنم؟

پارک دوبل - گام به گام: چگونه پارک دوبل کنم؟

رانندگان یادگیرنده مطمئناً هنگام آماده شدن برای آزمون عملی، کار خود را برایشان کوتاه می کنند. از دستیابی به کنترل کلاچ گرفته تا تسلط بر هنر پیمایش ایمن در اطراف خودروهای پارک شده در حین مواجهه با ترافیک روبرو، مهارت های جدید شما به خوبی و واقعاً مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. البته، یکی از بزرگترین زمینه های مورد علاقه برای یادگیرندگان، مانورها است. پارک دوبل یکی از سه مانور است که ممکن است از شما خواسته شود در طول آزمون نشان دهید.

پارک دوبل

پارک دوبل چیست؟

یکی از سه مانور در آزمون رانندگی، مانور پارک دوبل بسیار ساده است. این شامل این می شود که وسیله نقلیه خود را موازی با جاده پارک کنید، معمولاً در ردیفی از وسایل نقلیه دیگر، در طول آزمون عملی، معمولاً باید قبل از اینکه به عقب برگردید، وسیله نقلیه خود را در کنار وسیله نقلیه مقابل فضایی که می‌خواهید در آن پارک کنید، برانید. اگرچه پارک دوبل یکی از منفورترین مانورها برای مهارت آموزان است، اما به اندازه کافی آسان است که با تمرین کافی سر خود را به اطراف برگردانید.

احتمال کمی وجود دارد که از شما خواسته شود پارک دوبل را در طول امتحان عملی خود تکمیل کنید. اگر از شما خواسته شود که آن را نشان دهید، دستورالعمل های آزمونگر چیزی شبیه به این خواهد بود:

لطفاً قبل از اینکه به ماشین پارک شده بعدی برسید، در سمت راست بایستید، این تمرین است. وقتی آماده شدید، به جلو برانید و در کنار ماشین جلویی توقف کنید. سپس در فضای پشت وسیله نقلیه دیگر به عقب برگردید و به طور معقولی نزدیک و موازی با حاشیه پارک کنید. سعی کنید تمرین را در طول دو ماشین کامل کنید.

گام به گام: چگونه پارک دوبل کنم؟

آموزش پارک دوبل

1. کنار ماشین بایستید

افسر با درخواست از شما برای پارک کردن در سمت راست جاده، قبل از نزدیکترین وسیله نقلیه پارک شده، شروع می کند. هنگامی که این کار را انجام دادید، بقیه دستورالعمل‌ها را ارسال می‌کنند و در حالی که شما را در کنار ماشین دیگر به جلو می‌روید و برای پارک دوبل آماده می‌شوید، تماشا می‌کنند.
حتی قبل از اینکه شروع به عقب نشینی کنید، باید آینه سمت چپ و نقطه کور خود را بررسی کنید حتی اگر تنها چند لحظه پس از توقف شما باشد، هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است در جاده تغییر کرده باشد.

اگر ترافیک زیادی وجود دارد، باید منتظر بمانید تا روشن شود. در غیر این صورت، هنگام تلاش برای نشان دادن مانور، ترافیک را متوقف خواهید کرد. به ما اعتماد کنید. شما این فشار اضافی را نمی خواهید! پس از روشن شدن، با استفاده دقیق از کلاچ خود، به آرامی خودرو را حرکت دهید. همانطور که در کنار ماشین دیگر می روید، یک بار دیگر آینه های خود را برای وسایل نقلیه، دوچرخه سواران یا عابران پیاده که روبرو می شوند بررسی کنید. اگر کسی نزدیک می شود، به سادگی از نشانگرهای سمت چپ خود استفاده کنید تا به او بگویید چه کار می کنید.

سعی کنید ماشین خود را کمی جلوتر از وسیله نقلیه دیگر متوقف کنید. مطمئن شوید که فضای کافی بین خود باقی می گذارید، اگر خیلی نزدیک باشید، خطر برخورد با خودروی دیگر را خواهید داشت. شما به فاصله حدود نیم متر تا یک متر نگاه می کنید.

2. دنده عقب بگیرید

اکنون که ماشین خود را دقیقاً بعد از وسیله نقلیه دیگر قرار داده اید، تقریباً زمان آن رسیده است که بخش معکوس مانور را شروع کنید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید در مورد آن فکر کنید، باید چند اقدامات احتیاطی مهم را انجام دهید.

مانند هر مانور دیگری، مشاهدات همه جانبه مکرر کاملاً حیاتی است. از تمام آینه های خود استفاده کنید و نقاط کور خود را بررسی کنید! اگر وسایل نقلیه، دوچرخه سوار یا عابران پیاده رو به جلو دیدید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و اجازه دهید عبور کنند. اگر این کار را انجام دهید، کار را برای شما آسان تر می کند.

اکنون زمان آن است که عقب هر دو وسیله نقلیه را تراز کنید. در طول درس‌هایتان، احتمالاً مربی‌تان به شما نکات مرجعی داده است که باید دنبال کنید، به عنوان مثال، اگر وسایل نقلیه هم اندازه هستند، باید آینه‌های جانبی را ردیف کنید. به عنوان یک قاعده کلی، همیشه بهتر است ماشین خود را کمی به عقب تر از جلوتر حرکت دهید، در غیر این صورت با وسیله نقلیه دیگر برخورد خواهید کرد.

3. فرمان را صاف کنید

خودروی شما اکنون در موقعیت مناسبی قرار دارد تا بتوانید به نقطه انتخابی خود برگردید. نقطه چرخش لحظه ای است که در آن شما به طور همزمان دنده عقب و هدایت می کنید، جلوی وسیله نقلیه شما به سمت جاده می چرخد. همانطور که انجام می دهید، یک بار چرخ را به سمت چپ هدایت کنید. یک پیچ کم عمق باعث می شود که احتمال اینکه به وسیله نقلیه دیگر تبدیل شوید بسیار کمتر می شود.

4. قفل کامل و صاف کردن خودرو

اکنون تقریباً در پایان پارک دوبل هستید. با این حال، بیش از حد مغرور نشوید، شما هنوز باید صاف شوید و مطمئن شوید که به حاشیه نرسیده ایدو خطای آزمون رانندگی فوری را دریافت نکنید.

هنگامی که مرجع خود را ردیف کردید، وقت آن است که قفل کاملاً سمت راست را هدایت کنید ماشین خود را موازی با کرب کنید. همانطور که انجام می دهید، به یاد داشته باشید، بررسی های همه جانبه هنوز حیاتی هستند. افسر نظاره گر خواهد بود.

تعامل با افسر در هنگام پارک دوبل

همانطور که داوطلب در مسیر خود از طریق مانور پارک دوبل کار می کند، افسر کنترل خودرو را به دقت زیر نظر خواهد داشت. این شامل نحوه کنترل آنها با کلاچ و دقت پارک کردن آنها در کنار است. در طول مانور، آنها نظارت خواهند کرد که یادگیرنده چند بار آینه ها و نقاط کور خود را چک می کند و چقدر از محیط اطراف خود آگاه است. افسر همچنین مراقب خواهد بود که داوطلب چقدر در فرمان خود ثابت است، چه در حین چرخش و چه زمانی که وسیله نقلیه خود را صاف می کند.

منبع: آذین بلاگ


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۱:۳۰ توسط:محمدرضا موضوع: نظرات (0)